5 redenen waarom bestelzuilen ook voor kleine snackbars een “no brainer” is!

Anno 2021 is het bezitten van een self-order Kiosk niet enkel de luxe voor grote Fast-food ketens, maar is het ook betaalbaar en realistisch voor elke snackbar om de hoek. Hieronder bekijken we welke voordelen een snackbar kan behalen met deze technologie, dit afgewogen tegen een gemiddelde persoon die hetzelfde werk zal uitvoeren.

11 maart 2022
TECH e47c9688f42d58f70a490f9e034ec21a

In de afgelopen decennia heeft bijvoorbeeld het zelf-check-in zuilen op de vliegvelden geheel gerevolutioneerd. Eerst had je de eindeloze rijen van ontevreden passagiers die bij de langzaam vooruit komend check-in punten voorbij proberen te komen. Deze check-in bureau’s die op zich zelf al een fortuin kosten. Die check-in punten die bemand zijn, zijn nu vervangen door staande touchscreens die meer dan 90% van de passagiers gebruik van maken.

De voordelen van deze trend was al gauw opgevallen door fast-food keten gigant McDonald’s. In 2015 begon de gigant met het uitrollen van self-service kiosks bij al zijn vestigingen door de hele wereld. Zij installeerden deze kiosks op een rap tempo van 1000 locaties per kwartaal, en tegen 2020 waren er meer dan 14.000 locaties die de kiosks hebben geïnstalleerd. En zo heeft de horeca en andere fast-food ketens op de self-service technologie geïnvesteerd. Zij zagen dat de bezoekers naar meer gemak snakte bij het bestellen. En het stimuleren van gebruik van self-service bestelsystemen levert voor zowel bezoeker als onderneming alleen maar voordelen op.

Ontwikkelingen in de technologie in de afgelopen 10 jaar hebben het mogelijk gemaakt dat het bestelproces veel verder gaat dan een enkele locatie waar een transactie of bestelling kan gebeuren achter de kassa. Door een alsmaar groeiende tijd tekort gevoel en innovaties in de technologie is de behoefte voor intelligent geautomatiseerd apparaten die interactief zijn zoals een self-service kiosk een opgaande trend. Gebruik van een multi-kanaal benadering zoals een Kassa POS, Qr-Table order, self-order Kiosk, online bestellingen kunnen allemaal hand in hand samenwerken. Terwijl tot de dag van vandaag horeca vakmannen soms nog van mening zijn dat de traditionele werkmethodes beter werken dan self-order opties, laat het groeiende consumentengedrag het tegendeel bewijzen.

1. Self-Order Kiosk deel van het nieuwe normaal

Met de verschillende varianten van COVID op de loei en de besmettingscijfers die alsmaar groeien, is de behoefte van contactloze technologie groter dan ooit. Hier vormt de 1.5 meter afstand regel juist als een grote catalyst in de ontwikkelingen. Contactloos is ook een woord die veel wordt geroepen door de World Health Organization. De behoefte voor het reduceren van fysiek contact is dan groter dan ooit in het huidig klimaat. Contactloze transacties zoals bestellen, betalen, of distributie dragen bij het veilig gevoel van de gemiddelde consument in deze onzekere tijd. De bezoekers kunnen juist afstand houden van 1,5 meter door gebruik te maken van een self-order kiosk. Wat de hele ervaring juist veiliger maakt dan een face-to-face contact. Je vermijdt immers onnodig mens tot mens contact. Tenslotte, zijn de kiosks binnen een paar seconden schoon te poetsen. Waardoor zij makkelijk en hygiënisch zijn te onderhouden. Daarom zal de self-order Kiosks en hetcontactloos bestellen zelfs na de pandemie een deel gaat worden in ons nieuwe normaal.

2. Verhoog gemiddelde besteding per bon

Waar op de traditionele manier het bedieningspersoneel getraind moeten worden om upselling te verkopen, wordt dat vaak vergeten in de praktijk wanneer het druk is. Self-order Kiosks zijn daarentegen superieur in upselling en cross-selling. Dit omdat de technologie de restaurateurs toelaat om de gebruikersinterface en menu items gemakkelijk te personaliseren. Dat geldt ook voor als je de juiste bijgerechten of upgrades wilt gaan suggereren in het bestelmenu. Bepaalde cross-sell combinaties die simpelweg logisch en gemakkelijk zijn voor een hoger bon zorgt. De kans om promoties of aanbiedingen bij bestellingen is natuurlijk geheel ingebouwd en geautomatiseerd bij self-service kiosks. En dat leidt uiteraard tot een strategische manier om jouw menu aan te bieden, waardoor dat weer resulteert in een hogere bedrag op de totale bon.

3. Een betere customer experience

Niet alleen vergroot de self-order Kiosk de gemiddelde besteding per bon door strategische upselling suggesties, maar het geeft simpelweg een oordeelvrije karakter mee tijdens het bestellen. Wanneer je een bestelling doet op een kiosk, is er voor de bezoeker minder druk, en voelen zij dus meer comfortabel om toch die extra frietje of waffles te bestellen. Wanneer het enige is wat je maar hoeft te doen is om op een scherm te tikken, ben je al eerder geneigd om aan jouw verleidingen toe te geven. Een van de mooie winstgevende attributen van de technologie.

Daarnaast is er in de huidige cultuur een alsmaar groeiende gevoel van “tijd tekort”. Waardoor de mate van snelheid in voltooien van simpele taken een bepalende factor is in onze tevredenheid van een ervaring. Wat dat betreft is de self-order Kiosk een Efficiëntie powerhouse. Het is al lang geen geheim meer dat je met een kiosk de wachttijd voor de bezoeker aanzienlijk vermindert. Restaurants met kiosks zijn verzekerd van een snelle order, kortere wachtrijen, en uiteindelijk een tevreden bezoeker. Daarbij dus toename van het aantal transacties, en daarbij de winstgevendheid van een kiosk.

4. Behalen van hogere winst en kwaliteit

Door de self-order Kiosk is het personeel totaal niet bezig met het wachten op een bestelling en het invullen van deze bestelling vanuit de wachtrij. Hetzelfde personeel kan nu meer aandacht geven aan de bezoekers. Zij zullen extra tijd winnen, om die dan te kunnen besteden aan klanttevredenheid en meer complexe activiteiten die bijdrage kunnen leveren aan een beter product. Zoals een hoger kwaliteitskoffie zetten of sneller bereiden van een gerecht. Wat op zijn beurt ook de consumenttevredenheid verhoogd.

Verder kan men waarderen dat er geen menselijke fouten meer worden gemaakt bij de bestellingen. Wat op jaarbasis een flinke kostenbesparing kan bewijzen. Bovendien is het probleem van taalbarrière en miscommunicatie ook gelijk hiermee opgelost. Aangezien je de kiosk zelf in kan richten en in meerdere talen kan inladen. Tenslotte, investeer je in feite in de toekomst door in een kiosk te investeren. Je zal een fortuin kunnen besparen enkel al op het gebied van personeel die normaliter bij de kassa’s of balie staan. Waar zij van oudsher de orders op moeten nemen face-to-face. Front-house personeel kan zich focussen op het bereiden van eten en taken waar zij in de productie nog hoger efficiëntie bereiken. Daarnaast is het bewezen dat een verhoogde automatiseringsgraad kan toeleiden tot lagere operationele kosten en overheadkosten.

 

5. Live reporting

Tegenwoordig kunnen alle kiosks ten alle tijden data collecteren over het eetgedrag van jouw consumenten. Dit is bijvoorbeeld door het bijhouden van wat de meest populaire item op het menu is. Het meest drukke moment is op de dag. En met een volledig ecosysteem kan je al gauw het hele voorraadbeheer doen per menu. Wanneer je ten alle tijden inzicht hebt op jouw resultaten, en daarna te benaderen is waar dan ook op elk apparaat, kan er in principe elk moment op de dag een rapportage worden opgevraagd. Hierdoor kan je een overwogen en nauwkeurige beslissing maken op basis van accuraat recente data. Zo kan je de winst verhogen door in de kosten te snijden of omzet te verhogen gebaseerd op de informatie die je live uit je self-order kiosk alle momenten kan opvragen.

Met alle rationele en feitelijke voordelen zoals hierboven benoemd over de self-order Kiosks, is het logisch dat het aanschaffen van deze technologie enkel en alleen voordelen op kan leveren. Alle indicaties geven aan dat self-order technologieën de horecasector naar de volgende level kan tillen en door de crisis kan helpen in de komende jaren. Niet langer iets voor de toekomst, maar voor nu en vandaag. Tot voor kort was de investering van deze hardware met een hoog prijskaartje. Maar dat is al lang achterhaald op de dag van vandaag. Met Eatcard kan je 12 euro per dag een Kiosk in huis halen voor jouw snackbar, hiervoor hoef je nog maar net twee broodjes per dag verkopen om het te kunnen veroorloven.

Eatcard houdt zich bezig met alle bovenstaande punten en biedt daarin oplossingen voor ondernemers die de volgende stap willen zetten. Zodat je als ondernemer uiteindelijk meer onderaan de streep overhoudt en efficiënter te werk gaat. Terwijl je alle data kan gebruiken en uiteindelijk de nuttige informatie zelf kan inzetten. Benieuwd hoe we te werk gaan? Boek dan een consultatie in met één van onze adviseurs.

Stel je voor … een wereld waar alles geautomatiseerd wordt en alle bestellingen precies worden verwerkt en bij de juiste keuken station uit komt. Gasten die zichzelf inchecken en bestellen met de juiste informatie. Dit allemaal binnen één ecosysteem op één platform. Dat is Eatcard! Al jouw orders in één scherm zichtbaar. Daarnaast heb je ten alle tijden overzicht in het proces van al jouw collega’s.

Enthousiast geworden over Eatcard of heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag.

Telefoonnummer: +31 (0)73 711 09 76
E-mail: info@eatcard.nl

Blogs you might want to read

Some more blogs to read

  • Hospitality

    De kracht van coupons: 8 Tips voor succesvolle restaurant marketing!

  • Hospitality

    5 Serieuze redenen om QR te gebruiken binnen jouw restaurant

  • Hospitality

    Het geheim van food pairing