June: “De lockdown leerde ons om creatief te zijn”

June Dai is eigenaar van Geisha Lounge, een cocktailbar en sushi restaurant in één. Het restaurant heeft een vestiging in Breda en Tilburg en werkt sinds het prille begin samen met Eatcard.

5 maart 2022
TECH Jun_Dai - Geisha Lounge Breda

Werken met Eatcard

Dit is volgens Dai ook de reden dat Eatcard goed bij Geisha Lounge past. “Eatcard is innovatief op verschillende gebieden. Het fijnste is dat alles samen in één systeem zit. In het begin heb ik weleens feedback en ideeën gedeeld en daar werd ook echt iets mee gedaan.” Momenteel werkt Geisha Lounge ook met tijdsloten. In shifts van twee uur geniet je van het all you can eat menu of bestel je a la carte.

Intelligente lockdown

Voor alle restaurants kwam de intelligente lockdown hard aan. Geisha Lounge hield zich staande door innovatief te blijven. Zo is het restaurant nog meer gaan inspelen op takeaway dan voorheen. “In principe kun je alles bij ons afhalen, maar we hebben ook speciale menu’s.” Dit hebben zij flink gepromoot op social media. Eatcard heeft geholpen bij het opzetten van een eigen takeaway en biedt meer omzet door middel van upsales. ” Daarnaast kreeg het personeel nieuwe taken. Zo ontfermden een groepje zich over het TikTok-account. “Daar hebben we nu best veel volgers.

Nieuwe inzichten

De intelligente lockdown bracht ook nieuwe inzichten. “Ik heb geleerd dat je moet delegeren”, vertelt Dai lachend. “We moesten uren vullen op een creatieve manier. Zoals ik al eerder vertelde, heeft iedereen nieuwe taken opgepakt. Ik denk dat het personeel ook in deze periode heeft geleerd dat ze in bepaalde opzichten kunnen groeien. Het personeel kan veel meer dan je denkt.” Dat is overigens ook iets dat de eigenaar andere horecaondernemers op het hart wil drukken. “Denk je dat iemand uit jouw team ergens aanleg voor heeft? Vertrouw het hem of haar toe. Het opzetten van social media kanalen is overigens ook erg belangrijk.”

Toekomst

Plannen voor de toekomst heeft Dai op dit moment nog niet. “Laten we eerst maar eens deze periode zien door te komen. Je kunt er niks tegen doen. Als je dicht moet, dan moet je dicht. We blijven gewoon doorgaan, nieuwe concepten bedenken en onze social media zo goed mogelijk inzetten.”

Blogs you might want to read

Some more blogs to read

  • Case Studies

    De verborgen kracht van data-analyse voor restaurants onthuld!

  • Growth

    Vier efficiënte tips voor maximale maaltijdbezorg prestatie

  • Growth

    Stimuleer herhaalbezoeken met deze 5 slimme strategieën