Alex van der Laar: “Ik zou een eigen takeaway webshop zeker aanraden als je het nog niet hebt”
Assistent manager Alex van der Laar neemt ons mee in de wereld van Chalet Couvert. Het restaurant is gevestigd in Aarle Rixtel en bestaat nu bijna zes jaar. In combinatie met een aantal Eatcard systemen werken ze aan een uniek all-you-can-eat concept.
6 maart 2022
TECH
HOSPITAILTY
A POV at an Eatcard-Enabled Restaurant
GROWTH
Before The Visit: Seamless Reservation Experience
MARKETING
During The Visit: A Dining Experience Transformed
Châlet Couvert
Het restaurant heeft een uniek concept. Je kunt er namelijk onbeperkt dineren van 17.30 tot 22.00, waar iedere gast één gang per persoon en per ronde kan bestellen. Er is een Franse keuken met invloeden vanuit Azië. Het onderscheid tussen een all you can eat concept en dat van Chalet Couvert is dat er meer persoonlijke service en aankleding is. Daarbij is er geen tijd verbonden aan hoe lang je kunt eten. Je mag er de hele avond dineren. Ook is er een ruime keus aan maaltijden. Er staan namelijk maar liefst 42 gerechten op de menukaart, waardoor het voor iedereen toegankelijk. Er wordt dan ook aan ieder gerecht met aandacht gewerkt en aan de opmaak gedacht.
Naast dat Chalet Couvert bezig is met het serveren van gerechten zijn ze ook bezig met steeds weer vernieuwen. Ze willen steeds meegaan met de trends om op die manier de doelgroep steeds weer te kunnen blijven aanspreken. Dit doen ze bijvoorbeeld door seizoensgebonden gerechten en wijnen te serveren met daarbij de uitleg waarom. Het doel dat de gast al een beleving en smaak krijgt, voordat ze het gerecht geproefd hebben.
Reserveringssysteem en eigen webshop
Ook de steeds verder ontwikkelde technologie valt onder de vernieuwingen die het restaurant doorvoert. Een voorbeeld hiervan is het Eatcard reserveringssysteem. Dit systeem zorgt ervoor dat gasten online op de website van het restaurant een reservering kunnen maken. Dit scheelt je personeel een hoop tijd op bellen en mailen met gasten.
“Doordat het reserveren online verloopt, ben je mobieler en heb je meer tijd om ook andere dingen te doen. Een reservering is met een groen vinkje geaccepteerd en met een rood kruisje geannuleerd. Dit gaat een stuk sneller.”
Ook maakt Chalet Couvert gebruik van de Eatcard takeaway. Door de lockdown is het restaurant begonnen met het opzetten van een eigen afhaaldienst in samenwerking met Eatcard. Op deze manier kun je eenvoudig je gasten op jouw eigen website laten bestellen. Chalet Couvert biedt haar gasten hier dan ook verschillende gerechten en menu’s aan, bestaande uit twee tot vijf gangen.
“Het makkelijke is dat je in een handomdraai een digitale menukaart hebt. Het bestellen is hierdoor eenvoudig via de website. Ik zou het daarom dan ook zeker aanraden als je het nog niet hebt.”
Blogs you might want to read
Some more blogs to read
Case Studies
De geheime formule voor kortere wachttijden en tevreden gasten?
Case Studies
De verborgen kracht van data-analyse voor restaurants onthuld!
Growth
Vier efficiënte tips voor maximale maaltijdbezorg prestatie