Blog

YoYo! Fresh Tea Bar in Westfield Mall Verdubbeld inkomsten in eerste maand

Locatiemanager Jonathan vertelt ons hoe hij bij YoYo is begonnen, hoe Eatcard de dagelijkse manier van werken voor hem en zijn team heeft veranderd en wat het betekent om op een toplocatie in een van 's werelds grootste winkelcentra te zitten.

23 april, 2021



YoYo! Fresh Tea Bar is de place to be voor liefhebbers van bubble tea. Sinds de start in Rotterdam in 2012 is YoYo uitgegroeid tot een van de populairste bubble tea shops van Nederland. Met de recente heropening van het Westfield winkelcentrum in Leidschendam, heeft YoYo nu 8 locaties verspreid over Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag.

Van een parttime baan naar het runnen van een eigen vestiging

In 2015 begon Jonathan als teammanager in Den Haag, waar hij naast zijn universitaire studie parttime bubble tea’s bereidde. Hij studeerde small business en ondernemerschap, omdat hij altijd al geïnteresseerd is geweest in het runnen van een eigen bedrijf.

Toen Westfield de verbouwing van de mall in Leidschendam aankondigde, zag het management van YoYo dit als een perfecte gelegenheid om Jonathan te promoveren tot vestigingsmanager en de tea bar op een andere plek in het winkelcentrum te positioneren. Ze besloten ook om te beginnen met Eatcard-systemen, zoals ze in Utrecht en de andere locaties hebben. De heropening was onmiddellijk een succes.

Binnen een dag hielp het installatieteam van Eatcard met het installeren van twee kiosken, een POS-kassasysteem en een bonnen- en stickerprinter. Na het aansluiten van het systeem op het internet, legde het team uit hoe de Eatcard-systemen gebruikt moest worden.

De workflow veranderen

Na een maand met de Eatcard-systemen te hebben gewerkt, veranderde de workflow volledig in Jonathan’s team. Met twee bestelkiosken aan weerszijden van de YoYo tea bar nam de drukte in de wachtrijen aanzienlijk af en werden klanten veel sneller bediend. Het personeel begon zich meer te richten op het maakproces, hun kernactiviteit.

Nu ze niet voortdurend van het ene apparaat naar het andere hoeven te switchen, is de nieuwe manier van werken productiever.

“We kunnen ons nu concentreren op het klaarmaken van de bestellingen, hebben meer tijd voor vragen, advies, suggesties en ten slotte het bedienen van de klanten”.

Kiosken zijn perfect voor het soort bedrijf dat YoYo heeft. Bubble tea kan volledig op maat gemaakt worden en je kunt kiezen uit verschillende soorten thee, melk en toppings. Het aanbieden van een snack naast een bubble tea is ook mogelijk met de Up-sales functie. De klanten nemen de tijd om door het digitale menu te bladeren, waar je jouw populairste producten en promoties kunt laten zien. Het is ook mogelijk om op de POS te bestellen, maar vaste klanten zullen eerder een kiosk gebruiken.

“Onze verkoop is in de eerste maand verdubbeld en dit is nog maar het begin” – zegt Jonathan.

Westfield

Westfield is afkomstig uit Sydney en Australië en is een winkelcentrum bedrijf dat nu vestigingen over de hele wereld heeft.

Westfield – Mall of the Netherlands in Leidschendam heeft iets meer dan een maand geleden, op 19 maart 2021, haar deuren heropend nadat er een renovatie had plaatsgevonden. Het is de grootste winkelbestemming van Nederland, die ook nog eens goed bereikbaar is met het openbaar vervoer en het ligt bij belangrijke snelwegen. Het winkelcentrum heeft ongeveer 300 winkels en kan tot 2,9 miljoen mensen ontvangen. Het heeft een grote diversiteit aan entertainment en eetgelegenheden die een unieke ervaring creëren voor de bezoekers.

Aankondiging Worldline: Onbeschikbaarheid bij Worldline op 17-11-2021

10 november, 2021

EATCARD Deep Dive: Customer Journey van Booking tot Uitchecken

5 november, 2021

6 Manieren Waarop Restaurants met Voorraadtekorten Moeten Omgaan

22 oktober, 2021