Blog

De voordelen van de Digitale Menukaart in jouw restaurant

Één van de makkelijkste manieren om te beginnen met het digitalisering op jouw locatie is om de digitale menukaart in te voeren. Terwijl je een digitale kopie van je menu maakt, leg je de basis voor toekomstige technologische implementaties. Hieronder een aantal belangrijke voordelen van de digitale menukaart.

29 juli, 2021

Als je in bezit bent van een smartphone, gebruik je deze waarschijnlijk voor het inchecken bij evenementen, het boeken van vluchten, het online bestellen van eten of een sessie boeken bij je sportschool. In de afgelopen jaren hebben we gezien dat bedrijven in bijna elke sector een deel van hun activiteiten online hebben uitgevoerd, dat zowel voor gemak en verbeterde toegankelijkheid heeft gezorgd.

Echter, de horeca is altijd een conservatieve sector geweest op het gebied van digitalisering. Er wordt vaak beweerd dat door de introductie van meer technologie het hele concept van gastvrijheid zal beschadigen, omdat het de menselijke interactie beperkt. Het is een feit dat het hebben van uitstekende klantenservice een concurrentievoordeel is van de meeste bedrijven in deze branche, het zorgt namelijk ervoor dat je gasten jouw restaurant kiezen boven alle andere. Vandaar dat veel restauranthouders en hoteliers onderscheid maken tussen het digitalisering die invloed hebben op de ervaringen van de gasten en het digitalisering van de achtergrondactiviteiten, waarbij zij hun focus op het laatste leggen. In werkelijkheid gebruiken de gasten dagelijks hun mobiele telefoon; de meeste gasten krijgen al snel de bediening en navigatie onder de knie, voelen hierdoor zich meer betrokken en zijn enthousiast over jouw onderneming omdat het opvalt.

Één van de makkelijkste manieren om te beginnen met het digitalisering op jouw locatie is om de digitale menukaart in te voeren. Terwijl je een digitale kopie van je menu maakt, leg je de basis voor toekomstige technologische implementaties. Hieronder een aantal belangrijke voordelen van de digitale menukaart.

1 – Eenvoudig bewerken wanneer je maar wilt.

Met alles gekoppeld aan de cloud, kun je op elk moment van de dag direct updates doorvoeren. Wijzig productfoto’s, beschrijvingen en zelfs prijzen vanaf elk apparaat en zijn direct online. Op deze manier kun je niet alleen veel tijd en geld besparen bij het opnieuw afdrukken van je papieren menu’s – maar je helpt hiermee ook veel bossen.

2 – Internationals zijn er dol op!

Digitale menukaarten kunnen eenvoudig in meerdere talen beschikbaar worden gesteld, wat de perfecte oplossing is voor locaties met veel internationale toeristen. Geen misverstanden, woordenboeken en gedoe mee. Laat je toeristische gast zich op haar gemak voelen in jouw restaurant.

3 – Maximale nauwkeurigheid voor zowel het personeel in de bediening als de keuken.

Bestellen vanuit een digitale menukaart minimaliseert het aantal menselijke fouten, oftewel de kans dat een deel van je personeel per ongeluk een fout maakt bij de bestellingen. Lees meer over de kosten van menselijke fouten in de horeca in deze blog.

4 – Een interactieve tool die de aandacht van je klanten trekt.

Voeg meer informatie toe over je gerechten zoals allergenen en voedingsfeitjes, want op een digitale menukaart past veel meer dan op een gedrukte. Je kunt ook speciale promoties voor de feestdagen toevoegen, automatisch add-ons aanbevelen en het menu inrichten in je eigen huisstijl. Gasten kunnen de tijd nemen met het selecteren van een keuze en bestellen wanneer ze er klaar voor zijn, rechtstreeks vanaf hun mobiele telefoon.

Het opzetten van een digitale menukaart met Eatcard heeft nog veel meer voordelen, omdat alles gekoppeld is aan één systeem.

      Begin naadloos met het aanbieden van afhaal- en bezorgdiensten, met behulp van je bestaande menu. Je kunt aanpassen welke maaltijden beschikbaar zijn voor in het restaurant en afhaal, door simpelweg de instellingen van je product te controleren. Hier kun je ook kiezen of het product op je Kiosk wordt getoond.


      Verzamel je data in één overzicht in een paar klikken – geen papierwerk meer! Analyseer je verkoop – en campagne prestaties met ons handige dashboard, die jou in één oogopslag alle belangrijke informatie verschaft. Bekijk wat jou meest verkochte producten zijn en identificeer verbeterpunten om je onderneming slim te laten groeien.


      Jouw klantervaring naar een hoger niveau tillen met het loyaliteitsprogramma van Eatcard.Jouw trouwe klanten ontvangen een welkomstbericht bij het inchecken aan hun tafel of bij het gebruiken van de digitale menukaart en je kunt hierdoor je gasten persoonlijker benaderen.

Aankondiging Worldline: Onbeschikbaarheid bij Worldline op 17-11-2021

10 november, 2021

EATCARD Deep Dive: Customer Journey van Booking tot Uitchecken

5 november, 2021

6 Manieren Waarop Restaurants met Voorraadtekorten Moeten Omgaan

22 oktober, 2021