Nieuwe Functies

Undo check-in/check-out and more new features LIVE

Op 9 september zijn er verschillende nieuwe features uitgebracht voor de Eatcard POS, Waiters’ App en web omgeving. Lees verder hoe je ze kunt gebruiken.

14 september, 2021

Allereerst, zorg ervoor dat je de laatste versie van de Eatcard software hebt geïnstalleerd. Als je hierover vragen hebt, kan je ons altijd bellen op onze supportlijn +31 (0) 73 303 90 08.

Check-in en check-out ongedaan maken

De meest gevraagde functie is eindelijk live: het is nu mogelijk om ingecheckte en uitgecheckte tafels ongedaan te maken. Fouten en ongelukjes komen zowel voor bij het personeel als bij de gasten. Als jij of je gasten per ongeluk in- of uitgecheckt heeft vóór de tijd, dan is het mogelijk om de wijzigingen zonder problemen te herstellen. Let wel op dat je check-ins alleen ongedaan kan maken als er nog geen bestellingen zijn geplaatst voor die tafel. Én je kunt check-outs maximaal 3 keer ongedaan maken.

POS

Om check-ins ongedaan te maken vanuit je POS, ga je eerst naar de betreffende tafel waarvan je de check-in ongedaan wilt maken en klik op de gewenste reservering. Dit kan je doen vanuit het dashboard of de planner.

Klik op de knop naast het tafelnummer zoals hieronder is weergegeven en je krijgt de details te zien van deze reservering.

Als de tafel al is ingecheckt, dan zie je de knop “Undo Check-in” zoals hieronder is weergegeven.

Om check-outs (afrekenen) van tafels ongedaan te maken, ga naar Orders aan de linkerkant van de menubalk. Klik op Order Status en selecteer “Checked-out” om de uitgecheckte orders weer te geven.

Klik op de reservering die je ongedaan wilt maken. Onderaan vind je de knop “Undo Check-out”. Je ziet ook hoe vaak je deze functie nog kunt gebruiken.

Waiter’s App

Voor de Waiter’s App, kun je check-ins op een vergelijkbare manier ongedaan maken door naar reserveringsdetails te gaan.

Ga naar je tafels en selecteer de reservering die je wilt bewerken. Wanneer je jouw tafel hebt ingecheckt, dan zie je de knop “Undo Check-in”. Wanneer je jouw tafel is uitgecheckt, dan zie je de knop “Undo Check-out”.

Browser app (backend)

Om de check-ins en check-outs ongedaan te maken in de web applicatie, log hiervoor in op jouw account op app.eatcard.nl. Ga naar de gewenste reservering, dit kan je snel navigeren op de startpagina, maar ook op het tabblad van de Planner.

Als jouw tafel al is ingecheckt, dan zie je een knop “Undo Check-in”. Door op de knop te klikken, worden de wijzigingen direct doorgevoerd.

Als jouw tafel te vroeg is uitgecheckt, kun je dit ongedaan maken door te klikken op de knop “Unde Check-out” in hetzelfde menu. Je kunt deze functie maximaal 3 keer per tafel gebruiken, daarna blijft de tafel uitgecheckt en verdwijnt de knop.

Opmerkingen voor per product in Dine-in en Takeaway

Bij het plaatsen van een bestelling is het nu mogelijk voor jouw gasten om een opmerking te plaatsen per product. Dit is een geweldige functie als jouw gasten specifieke wensen hebben. Ze kunnen bijvoorbeeld om honing vragen bij hun thee of een extra schijfje citroen bij hun drankje.

Om deze functie in te schakelen, ga naar Apps op app.eatcard.nl en klik op de Digitale Menukaart. Ga vervolgens naar Instellingen en activeer de schakelaar “Enable per product comment in Dine-in” en/of “Enable per product comment in Takeaway”.

Vergeet niet op Opslaan te klikken om de wijzigingen op te slaan.

Jouw gasten kunnen deze opmerkingen achterlaten vanuit de Dine-in omgeving (QR bestellen) of Takeaway (bestellen via website). Als je de Waiter’s App (handheld) gebruikt, kan het personeel een opmerking plaatsen per product tijdens het opnemen van de bestelling.

Deze opmerkingen zijn zichtbaar voor het keukenpersoneel en verschijnen op de bonnen en/of op de KDS.

Overige updates

Er zijn daarnaast veel andere kleine updates toegevoegd aan het systeem.

Om veiligheidsredenen is nu de pincode van de manager vereist om de functies “On the house” en “Discount” uit te voeren of ongedaan te maken.

Tafel pincode is zichtbaar op de POS en web omgeving. De pincode van de gast wordt gebruikt om in te checken bij een tafel.

Naast de bovengenoemde updates, zijn er enkele verbeteringen uitgevoerd in UI en stabiliteit, evenals bug fixes. Hieronder staan de release van alle productie opmerkingen voor deze update.

POS release van productie opmerkingen: 1.0.145

  1. Gebruikers Pin (store manager) toegevoegd voor On the house en Discount en ongedaan maken van deze functies
  2. Ongedaan maken van Check-in/ Check-out
  3. Ongedaan maken van Check-in/Check-out en bewerk de UI wijzigingen van de bestelling
  4. Opmerking plaatsen per product
  5. Versienummer toegevoegd in producten JSON
  6. Versienummer toegevoegd onder gebruikersgegevens aan de linkerkant van het scherm
  7. Functionaliteit toegevoegd om de huidige POS versie van de gebruiker op te slaan en te wijzigen wanneer deze is geüpdated
  8. Check-out probleem opgelost in sommige gevallen voor Custom Cash Payment
  9. UI wijzigingen en verbeteringen
  10. Probleem opgelost met Custom Split Issue
  11. “Clear Cache” knop toegevoegd
  12. Tafel wijziging en naam bij wijziging van tafel opgelost
  13. Kleine bug fixes



Waiters’ App Productie Versie release 1.3.00

  1. Nieuw ontwerp toegevoegd om opmerkingen weer te geven op de Order History pagina en Final Check-out pagina
  2. Functie “Undo Check-in” en “Undo Check-out” geïmplementeerd
  3. Minor UI-updates (bijgewerkt)

Aankondiging Worldline: Onbeschikbaarheid bij Worldline op 17-11-2021

10 november, 2021

EATCARD Deep Dive: Customer Journey van Booking tot Uitchecken

5 november, 2021

6 Manieren Waarop Restaurants met Voorraadtekorten Moeten Omgaan

22 oktober, 2021