Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de service.
Eatcard B.V. is niet verantwoordelijk voor het aanbod.
De Gebruiker gaat door middel van het plaatsen van een
bestelling/reservering direct een overeenkomst met het
Restaurant aan voor de levering van het door de klant
geselecteerde bestelling. Voorts stemt de Gebruiker doormiddel
van het plaatsen van een bestelling en/of reservering in met de
toepasselijke voorwaarden van het Restaurant.
Definities: In deze Algemene Vooraarden en hierbij behorende
Privacy- en Cookiebeleid worden de volgende definities
gehanteerd, zowel in enkel- als meervoud toepasselijk;
Klant: de natuurlijke persoon, van 18 jaar of ouder, of
indien jonger dan 18 jaar, met toestemming van de
ouder(s)/voogd(en) hiertoe of verondersteld deze te hebben,
of rechtspersoon, die via de bestel/reserveringsdienst van
Eatcard B.V. een overeenkomst afsluit met het Restaurant.
Account: account met inloggegevens waarmee het mogelijk is
voor de besteller om gebruik te maken van de (aanvullende
functies) diensten van Eatcard B.V.
Algemene Voorwaarden: deze algemene voorwaarden, ongeacht de
vorm waarin deze kenbaar worden gemaakt.
Besteldienst: de website(s) of applicatie(s) van het
Restaurant voor, onder meer, het aanbieden van informaties
over producten en aanbiedingen, het doorgeven van bestelling
aan het Restaurant.
Reserveringsdienst: de website(s) en/of applicatie(s) van
het Restaurant voor, onder meer, het maken van reserveringen
bij het Restaurant.
Bestelling: de door Klant via de besteldienst geplaatste
bestelling van (voedings-)producten.
Reservering: door de Klant via Eatcard B.V. geplaatste
reservering bij Restaurant.
Gebruiker: de natuurlijke persoon (waaronder begrepen de
Klant) die de applicatie(s) van Eatcard B.V. bezoekt en/of
gebruikt ongeacht in welke vorm dan ook.
Het Restaurant is ten allen tijde gerechtigd om toepasselijke
voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
Het Restaurant respectievelijk Eatcard B.V. wijst uitdrukkelijk
de toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van Klant
en/of Gebruiker van de hand.
Indien en voor zover enige bepaling van de Algemene Voorwaarden
nietig worden verklaard of vernietigd wordt, dan blijven de
overige bepalingen onverminderd van kracht.
Eventuele onduidelijkheden en/of discussies over de uitleg of
inhoud van één of meerdere bepalingen uit deze Algemene
Voorwaarden of situaties die niet in deze Algemene Voorwaarden
zijn vastgelegd, dienen te worden beoordeeld en te worden
uitgelegd naar de geest van deze Algemene Voorwaarden.
Artikel 2: Het aanbod
Het aanbod publiceert Eatcard B.V. namens het Restaurant op de
website van het Restaurant. Eatcard B.V. aanvaardt geen
verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor de inhoud van het
aanbod en van de informatie van het Restaurant.
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod
vermeld.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van
de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. Als
Eatcard B.V. gebruikmaakt van afbeeldingen, zijn deze bedoeld
als voorbeeld. De afbeeldingen zijn geen waarheidsgetrouwe
weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale
inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het
aanbod binden noch Eatcard B.V. noch het Restaurant.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Klant
duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de
aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Eatcard B.V. erkent geen aansprakelijkheid voor de
bereikbaarheid van de website van het Restaurant.
Artikel 3: De bestelovereenkomst, -dienst en/of reserveringsdienst
De overeenkomst / dienst komt tot stand op het moment dat de
Klant de bestelling definitief maakt door plaatsing van diens
bestelling ofwel reservering.
Na ontvangst van de bestelling/reservering stuurt Eatcard B.V.
middels een bevestigingse-mail de ontvangst van de aanvaarding
van het aanbod.
Eatcard B.V. treft passende technische en organisatorische
maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van
data en zorgt hij voor een veilige internetomgeving.
Op Eatcard B.V. rust geen enkele aansprakelijkheid noch kan deze
worden gevestigd inzake de uitvoering van haar dienstverlening.
Eatcard B.V. heeft de inhoud van de gebruikte Besteldienst en/of
Reserveringssysteem met de grootst mogelijke zorg samengesteld.
Desalniettemin kan Eatcard B.V. niet instaan voor de juistheid,
volledigheid en geschiktheid. Uitgesloten is dan ook eventuele
uitdrukkelijke of stilzwijgende garanties, toezeggingen,
aansprakelijkheid of vrijwaringen, van welke aard of uit welke
hoofde dan. Eatcard B.V. garandeert niet dat de aangeboden
diensten juist, volledig, geschikt, actueel, betrouwbaar en niet
onrechtmatig zijn. Voorts worden door Eatcard B.V. geen
garanties afgegeven inzake de toegankelijkheid van de
besteldienst en/of reserveringssysteem dan wel dat deze
ononderbroken zal werken, vrij zal zijn van virussen, trojans en
andere fouten en/of gebreken. Het Restaurant zal er echter alles
aan doen om, rekening houdend met de stand van de techniek, de
risico’s voor Klant(en) te beperken.
Het Restaurant is gerechtigd de Gebruiker ten allen tijde en
zonder opgaaf van reden(en) de toegang tot de diensten permanent
of tijdelijk te ontzetten en het account van de Gebruiker te
deactiveren.
In verband met de informatie over de status van de
Bestelling/Reservering, dient de Klant na het plaatsen van de
Bestelling/Reservering telefonisch of per e-mail (zoals
aangegeven bij het plaatsen van de Bestelling/Reservering)
bereikbaar te zijn voor zowel het Restaurant als Eatcard B.V.
Indien de Klant kiest voor bezorging van de bestelling, dan
dient hij/zij aanwezig te zijn op het door de Klant aangegeven
bezorgadres om de bestelling in ontvangst te kunnen nemen.
Indien de Klant kiest voor het afhalen van de bestelling, dan
dient hij op de gekozen tijd aanwezig te zijn op de
afhaallocatie van het Restaurant, die in de bevestigingsmail van
Eatcard B.V. is weergegeven.
Eatcard B.V. aanvaardt geen aansprakelijkheid in verband met de
uitvoering van de Overeenkomst.
Eatcard B.V. kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte
stellen of de Klant aan zijn betalingsverplichtingen kan
voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang
zijn voor een verantwoord aangaan van de bestelovereenkomst en
de bezorgovereenkomst. Indien Eatcard B.V. op grond van dit
onderzoek goede gronden heeft om de bestelovereenkomst niet aan
te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of
aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden
te verbinden.
Artikel 4: Bestellingen, prijzen en betalingen
Via de Bestel/Reserveringsdienst biedt het Restaurant de
Gebruiker de mogelijkheid om bestellingen en reserveringen te
plaatsen. Bestelling dan wel reservering vindt plaats de door
het Restaurant beschikbaar gestelde formulieren in te vullen en
deze te verzenden middels de daarvoor aanwezige button.
Op de Besteldienst kan gebruik worden gemaakt van een minimaal
te bestellen bedrag (exclusief bezorgkosten en eventuele andere
bijkomende kosten).
Bestellingen kunnen de gehele dag en naar wens van de Gebruiker
worden geplaatst. Op het bestelformulier dient de gewenste
bezorg- dan wel afhaaltijdstip opgegeven. Bezorg- en
afhaaltijden kunnen afwijken van (fysieke) openingstijden van
het Restaurant. Alle bezorg- en afhaaltijdstippen zijn
indicatief. Aan eventuele aan de Gebruiker genoemde tijden kan
Klant geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn
geeft Klant geen recht op enige (schade)vergoeding en/of
(financiële) compensatie.
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor
eventuele gevolgen van druk- en/of zetfouten wordt geen enkele
aansprakelijkheid aanvaard. Ingeval van druk- en zetfouten kan
het Restaurant niet verplicht worden om het bestelde product
overeenkomstig de foutieve prijs te leveren.
Op Besteldienst wordt bij iedere bestelling het door Restaurant
in rekening te brengen bedrag vermeldt, inclusief eventuele
(bezorg)kosten en inclusief BTW.
Klant is zelf verantwoordelijk voor het verstrekken en
controleren van de juiste gegevens die nodig zijn voor het
afhandelen van de geplaatste bestelling en/of reservering.
Klant betaalt zijn/haar bestelling online via de door het
Restaurant aangeboden online betaalmethode(n). Contante betaling
is eveneens mogelijk bij afhaal of bezorging. Ingeval Klant
kiest voor contante betaling moet hij/zij er rekening mee houden
dat de bezorger slechts een beperkt bedrag aan wisselgeld bij
zich heeft.
Wanneer er gekozen wordt voor online betaling en deze betaling
wordt niet geautoriseerd, wordt geweigerd of wordt geannuleerd
dan wordt de bestelling niet bevestigd en is er geen
overeenkomst tot stand gekomen. Het Restaurant is in dat geval
niet verplicht de Bestelling uit te voeren.
Indien Klant een betaald bedrag retour wenst te krijgen, dient
hij/zij daarvoor contact op te nemen met het Restaurant. Eatcard
B.V. stort geen bedragen aan Klant retour.
Artikel 5: Totstandkoming overeenkomst
Overeenkomsten komen (pas) tot stand op het moment dat het
Restaurant de Bestelling/Reservering van de Klant door middel
van een elektronische bevestiging heeft aanvaard. Het is het
Restaurant ten allen tijde en onder alle omstandigheden
toegestaan een bestelling of reservering te annuleren binnen een
redelijke termijn na bestelling c.q. reservering en zonder
opgaaf van reden(en). Ingeval van annulering zal het Restaurant
Klant hieromtrent informeren. Eventueel door Klant reeds
verrichtte(n) betaling(en) zullen binnen een redelijke termijn
ongedaan gemaakt worden, middels terugbetaling op de
bankrekening van de Klant.
Artikel 6: Herroepingsrecht
Eatcard B.V. sluit louter overeenkomsten met betrekking tot
‘zaken die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid
hebben’ in de zin van artikel 6:230p lid f sub 2 BW. Het
herroepingsrecht is derhalve bij alle overeenkomsten
uitgesloten.
Artikel 7: Nakoming bestelovereenkomst en aansprakelijkheid
Eatcard B.V. heeft geen invloed op de uitvoering van de
bezorgovereenkomst. Eatcard B.V. staat er niet voor in dat de
producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
aanbod vermelde specificaties en de op de datum van de
totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Eatcard B.V. accepteert
geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot de uitvoering
van de bezorgovereenkomst.
Artikel 8: Klachtenregeling
Klachten van de Klant over het aanbod, de bestelling of de
uitvoering van de overeenkomst, dienen bij het Restaurant te
worden neergelegd. De exclusieve verantwoordelijkheid voor het
aanbod van het Restaurant en de uitvoering van de overeenkomst
ligt bij het Restaurant. Eatcard B.V. kan alleen een
bemiddelende rol aannemen.
Klachten over de uitvoering van de bezorgovereenkomst kunnen
niet bij Eatcard B.V. worden ingediend. De Klant dient
dergelijke klachten bij het Restaurant in te dienen.
Als de Klant een klacht heeft over de Service van Eatcard B.V.,
dan kan de Klant zijn klacht indienen bij Eatcard B.V., via het
e-mailadres: support@eatcard.nl. Eatcard B.V zal de klacht in
behandeling nemen en heeft het streven om de ontvangen klacht zo
spoedig mogelijk te behandelen en hieromtrent terug te koppelen
aan de Klant.
Artikel 9: Account
De Gebruiker draagt zelf de verantwoordelijk voor de wijze
waarop hij/zij toegang krijgt tot de Bestel- en/of
Reserveringsdienst. De Gebruiker is eveneens zelf
verantwoordelijk voor het gebruik en de beveiliging van
zijn/haar Account. Alsook is de Klant aansprakelijk en
verantwoordelijk voor het gebruik (ook door derden) via
zijn/haar account.
De Gebruiker vrijwaart het Restaurant respectievelijk Eatcard
B.V. volledig tegen alle aansprakelijkheid (ook van en door
derden) inzake schade of financiële tegenslag, op enigerlei
wijze ontstaan door het gebruik van het Account.
Het Restaurant respectievelijk Eatcard B.V. is gerechtigd het
wachtwoord van een Account te veranderen indien dit noodzakelijk
is in het belang van het functioneren en de veiligheid van de
Bestel- en Reserveringssystemen.
Artikel 10: Intellectuele eigendomsrechten
Alle op het Bestel- en/of Reserveringssysteem betrekking
hebbende rechten van Intellectuele eigendom, waaronder mede
begrepen auteursrechten, logo’s, slogans, teksten, afbeeldingen,
vormgeving(en), foto’s en overig (stilstaand of bewegend)
beeldmateriaal, software en overige materialen, de
databankrechten en merkrechten (inclusief domeinnamen) komen toe
aan het Restaurant, haar licentiegevers of door het Restaurant
ingeschakelde derden.
De Gebruiker is uitsluitend gerechtigd om materiaal van het
Bestel- en/of Reserveringssysteem uit te printen of te
downloaden voor eigen gebruik en zonder dat hiermee enig
commercieel doel wordt nagestreefd. De Gebruiker is niet bevoegd
of gerechtigd om hierin wijzigingen, aanpassingen of bewerkingen
aan te brengen.
De Gebruiker is niet gerechtigd het Bestel- of
Reserveringssysteem, zonder voorafgaande schriftelijke
instemming van het Restaurant, op welke wijze dan ook geheel of
gedeeltelijk aan derden beschikbaar te stellen, te reproduceren,
verspreiden, verzenden of op welke wijze dan ook in een ander
document of ander materiaal of product te gebruiken dan wel te
hergebruiken.
Artikel 11: Privacy- en cookiebeleid
Eatcard B.V. verwerkt persoonlijke gegevens van de Klant. Op de
verwerking van persoonsgegevens is onze Privacy- en cookiebeleid
van toepassing.
Het Privacybeleid waarnaar gelinkt wordt op de
bestel/reserveringspagina is onderdeel van deze algemene
voorwaarden. Mocht u meer informatie willen, verwijzen wij u
naar onze Privacybeleid.
Artikel 12: Geschillen
Op overeenkomsten tussen Eatcard B.V. en de Gebruiker c.q. Klant
waarop deze Algemene Voorwaarden betrekking hebben, is
uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Eventuele geschillen worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde
rechter in het arrondissement Oost-Brabant te ‘s-Hertogenbosch.