Case Study

“Normaal ben ik best redelijk kritisch, maar Eatcard is redelijk perfect!”, Wing-Chung Li CEO YoYo! Fresh Tea Bar.

YoYo! Fresh Tea Bar is de go-to plek voor liefhebbers van bubble tea. Sinds de start in Rotterdam in 2012 is YoYo uitgegroeid tot één van de populairste bubble tea shops van Nederland.

24 juni, 2021



YoYo! Fresh Tea Bar is één van de eerste gebruikers van de Eatcard Self-Order Kiosk oplossing. In deze interview vertelt Wing-Chung Li, CEO van YoYo!, hoe hij met al zijn ondernemingen de samenwerking heeft ervaren.

Het durf hebben om de eerste stap te nemen!

Wing heeft YoYo! Fresh Tea Bar opgericht, eigenlijk omdat hij zijn passie een kans wilt geven. Na 20 jaar in IT consulting heeft hij uiteindelijk een belangrijk besluit gemaakt, namelijk zijn dromen achterna gaan wat die in zijn jeugd heeft gehad. Dat is het ondernemen van een eigen horecazaak. Een stap in het nog onbekende. Kans durven te nemen op iets wat een kans op grootse potentie vertoond. En met dezelfde intuïtie is Wing de samenwerking aangegaan met Eatcard.

Het grootste voordeel ligt aan de efficiënte Ecosysteem.

Volgens Wing is het grootste voordeel van de samenwerking met Eatcard is dat hij nu veel meer verkooppunten heeft gecreëerd en alles netjes in één platform terechtkomt. “We hebben verschillende sales mogelijkheden ontwikkeld. Je kan bestellen op de kiosk, aan de kassa, later het bestellen via QR code, website en eigen yoyo app. Er zijn verschillende kanalen waar je je orders kan plaatsen”, aldus Wing.

De samenwerking met het EatCard Systeem.

Op de vraag wat vindt u van het Eatcard systeem, antwoord Wing: “Normaal ben ik redelijk kritisch, maar het is redelijk perfect!”. In zijn ervaring is hij zeer positief te spreken over de gebruiksvriendelijkheid en de manier van werken met Eatcard. Volgens Wing, draait alles om: “Snelheid! Het is allemaal veel sneller geworden. Alles is geautomatiseerd! De order wat via de Kiosk wordt ingelegd, komt uitgeprint in onze sticker printer. Dan plakken we een sticker op onze bekers en dan kan die gelijk gemaakt worden. Dus de keuze momenten van de klant die zijn al bij de kiosk. Op die manier kunnen wij gelijk met de productie van onze drankjes beginnen. En dat is een enorm verschil! En daarnaast hadden we voorheen 1 kassa waar de klanten gewoon kunnen bestellen. Nu hebben we 1 kassa plus 2 kiosken, waarbij we nu dus eigenlijk 3 verkooppunten hebben gecreëerd. Dus we kunnen eigenlijk drie keer zo snel die orders binnen krijgen en gaan verwerken.”

Verdere ontwikkeling en toekomstige projecten voor YoYo!

YoYo! Fresh Tea Bar is zeer sterk in zijn specialisme in branding en marketing. Vandaar is het niet verbazingwekkend dat zij veel interesse toonde voor een mogelijkheid in een “Customer Loyalty App” van Eatcard. Wing: “Het liefst wil ik dat onze klanten ons app gaan gebruiken later. Aan de app is ook de spaarkaart gekoppeld. Dus de loyalty die wij geven aan klanten die zijn gekoppeld binnen hun profiel in de app. En op die manier kunnen wij verschillende dingen ontwikkelen voor onze klanten als het gaat om het sparen en belonen van onze vaste klanten.” Het is ook hier waar de onuitputtelijke kennis van Wing uit de IT consulting wereld een input kan hebben voor de verdere groei en ontwikkeling van Eatcard. Het is in zekere zin een volwaardige partnerschap en samenwerking die veel waarde gaat creëren voor iedereen in het toekomst.

Volledig interview:



Eatcard wil de restaurants aanmoedigen om de focus te leggen op het eten en de eetervaring, laat de stukje technologie maar aan ons over. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie, wij helpen je graag: 073 711 0976 of info@eatcard.nl

Aankondiging Worldline: Onbeschikbaarheid bij Worldline op 17-11-2021

10 november, 2021

EATCARD Deep Dive: Customer Journey van Booking tot Uitchecken

5 november, 2021

6 Manieren Waarop Restaurants met Voorraadtekorten Moeten Omgaan

22 oktober, 2021