No-Shows zijn voor restaurants een steek van een dubbelzijdige zwaard. Terwijl je omzet misloopt, maak je ook tegelijkertijd kosten. Gelukkig bestaat een scenario waar bijna 100% van de reserveringen ook komen opdagen in jouw onderneming
Snel een rekenvoorbeeld wat een gemiddeld restaurant als verlies kan lijden door no-shows. Voor restaurants die 100 zitplaatsen hebben kan de gemiste omzet oplopen tot boven de €54.000,00 per jaar. Dit gebaseerd op 100 zitplaatsen, 50/50 reservering vs. Walk-in met een gemiddelde besteding van €30,00, en 10% no-show van de reserveringen.
Maak gebruik van een aanbetaling voor jouw reserveringen. Of het een klein deel is van de rekening of het gehele arrangement, jij bepaalt het bedrag of settings. Dat bedrag wordt dan automatisch afgeschreven van de totale bon bij het afrekenen.
Dat men moet bellen om een annulering door te geven behoort tot het verleden. In realiteit kan men gewoon door middel van een open chatkanaal tussen restaurant en gasten ook de annulering doorgeven of een annulering doorgeven door middel van een druk op de knop.
Wanneer er gasten niet komen opdagen, kan je dat persoon markeren op “No-Show”. Bij herhalingen van No-Show door dezelfde persoon, zal er een markering komen dat deze persoon de neiging heeft om niet te komen opdagen, waardoor de persoon automatisch in de blacklist komt. Jij kan als ondernemer bepalen of je de reservering van diegene alsnog wilt aannemen.
Reminders maken verschil
Eén van de redenen waarom men niet komt opdagen, is dat zij de reservering simpelweg vergeten. Maak gebruik features die automatisch de gasten een reminder sturen van hun reservering op een bepaalde tijd van tevoren. Dit kan door middel van email of sms herinneringen.
Our goal is to improve the way we interact with each other through the use of technology within the hospitality business. We are here to help and to advise you about our solutions that suit your company the best possible way.