Blog

Hoe selecteer je de beste technologie voor jouw restaurant?

24 September, 2021

Er zijn momenteel zoveel verschillende technologieën die je zou kunnen kiezen voor jouw restaurant. Maar hoe weet je welke het beste bij jouw restaurant past? Wij ondersteunen je graag hierin met het selecteren van de juiste technologie. In deze blog wordt er meer toegelicht daarover zodat je sneller kunt selecteren en de technologie op een efficiëntere manier kunt gebruiken.

Ben je ook al bekend met de nieuwe bestelmethode? Namelijk de QR-code. Dit is de beste oplossing voor als je problemen wilt voorkomen, zoals:

  • Klanten die de verkeerde bestelling ontvangen
  • Bestellingen geserveerd aan de verkeerde tafel
  • Lange wachttijden
  • Tafels te weinig of te veel aandacht
  • Fouten bij het opnieuw invoeren van bestellingen op de POS
  • Klanten vertrekken zonder te betalen vanwege lange wachttijden
  • Geen vergissingen en verloren tickets meer
  • Niet te vergeten: ieder gast gebruikt zijn eigen mobiele apparaat, dus papier, tablets etc. zijn niet meer nodig.

Loop je ook wel eens tegen zulke problemen aan? Dan raden we deze oplossing zeker aan.

Neem als voorbeeld een All You Can Eat restaurant. Normaliter wordt er in een All You Can Eat Restaurant met papieren menu’s gewerkt waar je de gekozen gerechten op kunt schrijven of met een tablet. Zodra de gasten binnenkomen en zij via de QR-code gelijk kunnen bestellen zullen ze versteld staan. De gasten kunnen direct scannen met hun mobiel. Dat is zeker handig voor mensen die niet de volle 2/2,5 uur kunnen zitten. Daarnaast is de kans ook nihil dat gerechten verkeerd worden geserveerd, of dat je lang moet wachten om af te rekenen. Doordat de gasten zelf kunnen bestellen kan er ook meer aandacht gegeven worden aan de service binnen het restaurant. En dit allen is goed voor de customer experience die je meegeeft als restaurant.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je niet geïnteresseerd bent in een QR-code maar wel de efficiëntie in het restaurant wilt verhogen. Daar is een andere oplossing voor: de Waiter’s Handheld. De Waiter’s Handheld is praktisch de POS maar in het klein, het heeft verschillende functies die de POS ook heeft. De handheld heeft de mogelijkheid om zowel gasten in te checken als het plaatsen van bestellingen. Er komt ook meldingen binnen als een tafel een ober nodig heeft. Zo kan er gefocust worden op een goede service naar de klanten toe.

Voor hetzelfde geldt, ligt de interesse in geen van de bovenstaande. Geen zorgen er zijn andere oplossingen waar de interesse wel kan liggen. Als je zoekt naar een soortgelijke zelfservice technologie is de kiosk ideaal. Een kiosk geeft de gasten de mogelijkheid om zelf eten te bestellen binnen jouw restaurant. Het gebruik is erg eenvoudig en het werkt namelijk net zoals een smartphone. De klant plaatst geheel zelf digitaal de bestelling. Vervolgens kan er direct worden afgerekend, waarna de bestelling automatisch wordt doorgegeven aan de keuken. Daarna heb je de mogelijkheid om de bestelling naar de gasten te brengen of de gasten het eten zelf laten ophalen.

De kiosk komt ook samen met een aantal voordelen:

  • Het bespaart tijd, het verkort namelijk de lange wachttijden. Het versnelt het bereidingsproces, omdat er meer bestellingen binnenkomen en tegelijkertijd klaar zijn.
  • Het bespaart ook kosten, omdat er minder personeel ingezet hoeft te worden.
  • Het voorkomen van miscommunicatie tussen werknemer en klant, want de klant heeft geheel zelf controle over zijn of haar bestelling.
    Dit alles zal resulteren in een hogere omzet.

Neem als voorbeeld een Bubble Tea zaak. Als er normaliter een lange rij staat, moet er eerst een bestelling opgenomen worden door een werknemer en vervolgens wordt het één voor één gemaakt. Zodra er een kiosk staat kan de gast zelf de bestelling plaatsen en dan kunnen de werknemers zich ook focussen op het maken van de drankjes. De kiosk resulteert dan ook in efficiency en kwaliteit van de drankjes, omdat er meer aandacht wordt gegeven aan de drankjes.

Het komt vaak voor in grote restaurants dat het tijdens spitsuur overspoeld is met mensen, vooral de keuken. Door het aantal bestellingen die in de keuken binnenkomen, op de bonnetjes kan het heel erg hectisch worden en moet het keukenpersoneel elke bestelling zorgvuldig sorteren, rekening houden met alle specifieke wensen en allergieën. Natuurlijk wil je dat de bestelling gemakkelijk doorgevoerd kunnen worden en de chefs niet meer zorgen hoeven te maken over het sorteren van de bestellingen, maar meer aandacht besteden aan het maken van de bestellingen. Dit kan gemakkelijk met de KDS (Kitchen Display System).

Er zijn een aantal redenen waarom een KDS de efficiëntie van de keuken kan verhogen:

  • Nauwkeurigheid, vergeet onleesbare teksten op de keukenbonnen en vermijd alle communicatiefouten.
  • Het blijft stabiel in tijden van hoge druk, hoeveel bestellingen er ook per minuut in de keuken binnenkomen, de Kitchen Display System is er om ze voor jouw keukenpersoneel te organiseren.
  • Tijdens drukke tijden kan je het Kitchen Display System gebruiken om items te verplaatsen, te rangschikken en zelfs naar een ander keukenstation door te sturen.

Het belangrijkste punt is dat het systeem jouw keukenpersoneel waarschuwt wanneer de bestellingen te lang in de wachtrij staan.

Tenslotte is er een POS all-in-one Kassa die voor alle ondernemingen handig is. Met de all-in-one kassa kun je al je kernactiviteiten bijhouden. Het is snel en efficiënt. Stel je gebruikt meer systemen van Eatcard, dan krijg je nog meer flexibiliteit en aanpassingsvermogen dan ooit tevoren met de reden dat alle Eatcard-systemen aan elkaar verbonden zijn. Ook de POS komt met zijn eigen voordelen:

  • Je kunt criteria opgeven per tafel, prioriteiten instellen voor gebieden en secties, aantal personen, tijdsloten en meer.
  • Er zijn regelmatig nieuwe updates zonder extra kosten.
  • Er is een offline modus beschikbaar voor het geval het internet uitvalt, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken over het verliezen van gegevens.
  • Alle gegevens worden automatisch verzameld en gekoppeld aan al jouw apparaten zonder dat je iets hoeft te doen.

De POS is handig voor zowel kleine ondernemingen als grote ketens. Het geeft het restaurant meer efficiëntie en flexibiliteit.

Ook benieuwd naar welke technologie nou echt past bij jouw restaurant? Eatcard helpt je daar graag mee. Wij staan altijd garant voor een persoonlijke benadering.
Je kunt ons altijd bereiken via:
Mailadres: info@eatcard.nl
Telefoonnummer: +31 (0) 73 711 09 76
En wij staan klaar voor je om samen de beste keuze te maken.

Undo check-in/check-out and more new features LIVE

14 September, 2021

Disruptive Technology, Change Management, & Cloud

23 August, 2021

The Benefits of a Digital Menu in Your Restaurant

29 July, 2021