Case Study

Kang Yong van Sakana: “We willen niet meer zonder de Eatcard planner”

Sakana is een all you can eat sushi- en grillrestaurant met een vestiging in Den Bosch en Eindhoven. Eigenaar Kang Yong Hu vertelt wat Eatcard voor hem heeft betekend in tijden van corona.

12 oktober, 2020

“Bij Sakana serveren wij meer dan honderd verschillende soorten gerechten”, vertelt Hu. “We proberen ons te onderscheiden van andere restaurants door de kwaliteit en service die we bieden. In al die jaren dat we bestaan, is de kwaliteit van ons eten altijd hetzelfde gebleven.” De eigenaar is het meest trots op hun vaste gasten. “We zien vaak dezelfde gezichten terug. Dat is toch wat je graag wilt.”

Speciale sushiboxen

Sakana heeft meer dan tweehonderd zitplaatsen, dus toen ze te horen kregen dat ze nog maar dertig gasten mochten ontvangen, was dat een flinke domper. “We zijn nog steeds open, maar dat is meer voor de gezelligheid.” Het restaurant zet zich nu daarom flink in op takeaway. “We bieden afhalen en bezorgen aan. Dit deden we altijd al, maar tijdens de eerste golf hebben we hier extra gebruik van gemaakt. We werken met de takeaway van Eatcard. Hier bieden wij speciale sushiboxen aan en bedenken we leuke acties.”

Bij Sakana serveren wij meer dan honderd verschillende soorten gerechten. We proberen ons te onderscheiden van andere restaurants door de kwaliteit en service die we bieden. In al die jaren dat we bestaan, is de kwaliteit van ons eten altijd hetzelfde gebleven.

Bezorgkosten

De takeaway van Eatcard is uniek, omdat je binnen een bepaalde straal de hoogte van de bezorgkosten kan berekenen. Het systeem werkt makkelijk, is snel in te richten en overzichtelijk voor klanten om een bestelling te plaatsen. “We merken dat onze takeaway een stuk drukker is geworden.”

Reserveringssysteem en planner

Hu geeft aan dat hij veel aan Eatcard heeft tijdens de coronaperiode. “Het is fijn dat het systeem van Eatcard zo praktisch is en het team enorm snel aanpassingen doorvoert. Bij Sakana maken we veel gebruik van het reserveringssysteem. Je kunt dan makkelijk het aantal reserveringen en klanten bijhouden.” Daarnaast is het restaurant ook fan van de planner. “Het bespaart veel tijd. Je kunt zien hoeveel gasten je kunt ontvangen en alle reserveringen worden automatisch ingepland. Als je eenmaal gewend bent, wil je niet meer zonder.”

Takeaway

Met de nieuwe maatregelen in het vooruitzicht, probeert Sakana zich zo goed mogelijk voor te bereiden. “Stel we moeten weer dicht, dan pakken we onze takeaway weer zo goed mogelijk op. Dat gaan we dan weer een extra boost geven, zodat gasten ook thuis van onze gerechten kunnen genieten.”

5 Food Trends uit de V.S. die goed zijn om van te weten – onderbouwd met Statistieken

7 oktober, 2021

Hoe selecteer je de beste technologie voor jouw restaurant?

24 september, 2021

Undo check-in/check-out and more new features LIVE

14 september, 2021