Case Study

Guus Simons van Brasserie Ome Bernard: “We belonen gasten met de klantenkaart van Eatcard”

Brasserie Ome Bernard is een gezellig restaurant in Den Bosch dat een driegangenmenu serveert voor een vaste prijs. Eigenaar Guus Simons vertelt over hoe zij de tweede lockdown doorkomen en hoe hij gasten bindt met de klantenkaart van Eatcard.

26 oktober, 2020

“Bij Ome Bernard serveren we Europees georiënteerde gerechten met een Aziatische twist. Op de kaart vind je ook gerechten als sashimi terug en we werken met sauzen op basis van teriyaki”, vertelt de eigenaar. Het restaurant serveert normaal gesproken een driegangenmenu voor een vaste prijs, maar door de nieuwe maatregelen staat dat even on hold.

Soep en stoofgerechten

De eerste en tweede lockdown had Simons zien aankomen, maar hij had niet verwacht dat de tweede lockdown gelijk een maand zou duren. “Ik dacht eerder aan twee weken.” Het restaurant opent nu voor de eerste keer een takeaway voor gasten. Hier kunnen ze soepen en/of stoofgerechten afhalen. “De eerste lockdown hebben we gekozen voor het opknappen van ons restaurant, maar we wilden nu ook bezig blijven en ervoor onze gasten zijn. We serveren soep en stoofgerechten. Ik zag dat restaurants deze combinatie nog weinig aanbieden dus zo kunnen we ons onderscheiden.”

Makkelijk systeem

Het is de eerste keer dat Ome Bernard werkt met de takeaway van Eatcard. “Het opzetten ging heel erg makkelijk. Het wijst zichzelf allemaal uit, want Eatcard heeft een heel fijn en makkelijk systeem.” Inmiddels zijn er al verschillende bestellingen binnengekomen van gasten die blij zijn dat ze nu ook thuis kunnen genieten van de maaltijden die het restaurant serveert.

Klantenkaart

Een andere functie van Eatcard dat het restaurant gebruikt, is de klantenkaart. “Bij iedere tien euro krijgen gasten een punt dat staat voor een euro korting. Ze kunnen die punten op ieder moment inwisselen in ons restaurant.” Brasserie Ome Bernard wil met de klantenkaart gasten binden en mensen die vaak komen belonen. “Ik durf niet te zeggen of mensen vaker komen door onze klantenkaart, maar ik kan me wel voorstellen dat het een reden kan zijn om toch voor ons restaurant te kiezen. We krijgen er in ieder geval positieve reacties op en dat is wat belangrijk is.”

5 ingrediënten dat ervoor zorgt dat jouw restaurant opvalt

14 juni, 2021

Wat is een keukendisplaysysteem en hoe werkt het?

7 juni, 2021
YoYo

YoYo! Fresh Tea Bar opent haar nieuwe locatie in Amstelveen Stadshart!

27 mei, 2021