Case Study

Johnny van Amazing Oriental: “Door Eatcard zie ik mijn omzet groeien”

Amazing Oriental is de grootste Aziatische supermarkt van Nederland. De keten heeft twintig fysieke winkels en bestaat in 2021 35 jaar. Bedrijfsleider Johnny besloot tijdens de eerste lockdown een samenwerking aan te gaan met Eatcard voor hun foodcorner.

22 oktober, 2020

“Amazing Oriental is de specialist in Aziatische producten. We importeren alles vanaf de bron waardoor onze producten van goede kwaliteit zijn en we ook nog eens voordelige prijzen kunnen aanbieden”, vertelt Johnny. Een ander belangrijk onderdeel van de supermarktketen is de foodcorner waar ze kant-en-klaarmaaltijden verkopen en verschillende hapjes. “Die foodcorners zijn ontstaan door vraag vanuit klanten. Ze wilden graag authentiek Aziatisch eten waarvoor ze niet zelf in de keuken hoefden te staan.”

Foodcorner

Nadat corona zijn intrede maakte in Nederland draaiden de supermarkten hartstikke goed, maar de foodcorners niet. “Sommige filialen sloten hun foodcorner, maar degene die openbleven draaiden niet echt goed. We zijn toen in gesprek gegaan met Eatcard. Ze hadden ook nog eens een sympathieke actie om de horeca een hart onder de riem te steken. De eerste paar maanden mocht je gratis gebruik maken van hun systeem.” De samenwerking was direct een succes. “Een eigen takeaway heeft ons enorm geholpen. Ik zie de omzet alleen maar stijgen sinds ik met Eatcard ben gaan samenwerken.”

Eatcard kiosk

We zitten momenteel in een tweede, gedeeltelijke lockdown. Toch heeft Johnny ervoor gekozen om te investeren in een kiosk van Eatcard. “In tijden van oorlog worden de meest innovatieve dingen bedacht. Deze crisis is gelukkig niet zo heftig als een oorlog, maar het is wel een klap voor onze samenleving. Ik ben ervan overtuigd dat als je ook in deze tijden durft te innoveren dat je dan kan groeien. Voor mij pakte het in ieder geval positief uit.”

Upselling

In de gloednieuwe kiosk ziet de bedrijfsleider alleen maar voordelen. “Het werkt veel efficiënter. Collega’s zijn minder tijd kwijt aan klanten en er wordt meer omzet gemaakt door upselling. Ik zie bijvoorbeeld dat sommige producten beter worden verkocht, omdat er een mooi plaatje bijstaat. Ik heb hele goede collega’s die één of twee keer aan de klant vragen of ze iets extra’s bij hun bestelling willen, maar de kiosk biedt in één overzicht twaalf bijgerechten aan voor een leuk prijsje.”

Ik zie dat sommige producten beter worden verkocht, omdat er een mooi plaatje bijstaat in de kiosk

Kassasysteem

Tot slot wil Johnny nog iets kwijt over het kassasysteem van Eatcard. “De meeste kassasystemen hebben één taak: afrekenen. Het kassasysteem van Eatcard creëert een beleving voor de klant en dat vind ik een toegevoegde waarde voor onze keten. Het is fijn dat Eatcard alles omnichannel aanbiedt. Hierdoor sluit alles goed op elkaar aan en dat is echt het grootste voordeel.”

Toekomstplannen

De toekomstplannen van Johnny voor Amazing Oriental? “We willen graag nog meer locaties gaan openen. Dit jaar openen we een nieuwe supermarkt in Den Haag en volgend jaar hebben we nog meer locaties op de planning staan. Ik ben blij dat we in crisistijd toch kunnen blijven groeien.”

5 Food Trends uit de V.S. die goed zijn om van te weten – onderbouwd met Statistieken

7 oktober, 2021

Hoe selecteer je de beste technologie voor jouw restaurant?

24 september, 2021

Undo check-in/check-out and more new features LIVE

14 september, 2021