Blog

Disruptieve Technologie, Change Management, en Cloud

Door te focussen op snel leren en het richten van je energie op zinvol werk, zul je gedijen in de informatie-economie, ongeacht in welke branche je je bevindt. Cloudtechnologie biedt een nieuwe manier van outsourcing van activiteiten op de manier waarop bedrijven werken, en waarschijnlijk onze gehele economie.

23 augustus, 2021

Disruptieve technologie en technologie gedreven verandermanagement

Organisaties blijven constant veranderen. Zodra een organisatie projecten of strategieën initiëert die gericht zijn op het verbeteren van de prestaties, het optimaliseren van de workflow, het ontsluiten van nieuwe kansen of het aangaan van nieuwe uitdagingen, zijn vaak veranderingen in processen, functies en structuur vereist. Veranderingen zijn nooit gemakkelijk, vooral in lang gevestigde organisaties: het komt niet zonder stress, verwarring, of frustratie. Het principe van change management helpt bedrijven met het voorbereiden op veranderingen en voorziet hen van alles wat ze nodig hebben om veranderingen met succes door te voeren en ook in stand te houden.

Een van de meest voorkomende factoren voor veranderingen in organisaties tegenwoordig is disruptieve technologie. Dankzij een versnelling van de technologische ontwikkeling veranderen disruptieve innovaties de manier waarop mensen werken aanzienlijk. Ze geven vorm aan nieuwe diensten en vervangen oudere gewoonten en systemen volledig. Hierbij is het implementeren van disruptieve technologie een initiatief met een hoog risico en potentieel hoge beloning. Het belangrijkste van het verandermanagement is dat organisaties niet veranderen – mensen veranderen. Dus hoe bereiden wij individuen voor op het adopteren van nieuwe IT-functionaliteit en het leveren van verwachte resultaten in tijden van verandering?

In werkelijkheid zullen sommige organisaties vroeg of laat te maken krijgen met technologische veranderingen. Als je in een branche werkt die constant in ontwikkeling is en nieuwe toetreders als paddenstoelen uit de grond schieten, dan is de kans dat je wordt vervangen door een vooruitstrevend bedrijf groot. Neem als voorbeeld een nieuwkomer in de branche – zij zullen op zoek zijn naar de nieuwste technologie voor een voordeel ten opzichte van een gevestigde speler. Tegelijkertijd zullen die gevestigde bedrijven veel langzamer reageren op verstoringen omdat ze een groot deel van hun organisatie moeten veranderen.

MIT Sloan Management Review – 2018

De grootte van de organisatie is niet de enige factor in omgaan met technologische disruptie. Hoewel het vermogen om veranderingen door te voeren een organisatie veerkrachtig en duurzaam maakt, is het nemen van risico een kwestie van leiderschap. Kane G. (2018) ontdekte dat zelfs als leiders anticiperen op verstoringen in hun markt, minder dan de helft van de organisaties zich adequaat voorbereidt op verandering.
Verandering stapsgewijs doorvoeren is een bekende strategie voor het managen van verandering. En zoals werd vastgesteld, moet verandering worden gezien als een voortdurend proces in plaats van eenmalig – het veranderen van de organisatiecultuur op alle niveaus is een eerste prioriteit.

Hier zijn enkele tips die je kunt gebruiken wanneer je als horecabedrijf te maken krijgt met disruptieve technologische veranderingen.

1. Leer het jezelf eerst.

Laat echte leiderschap zien en neem een weloverwogen beslissing voordat je je team een nieuwe oplossing leert. Een gepassioneerde leider kan betere resultaten behalen: weet niet alleen waarom je het doet, maar weet ook hoe je het moet doen.

2. Droom en inspireer.

“Wat als ik faal?” moet vervangen worden door “Wat als ik slaag?”. Inspireer jouw team door hun gedachten te richten op de toekomst die je probeert op te bouwen. Bijvoorbeeld: je introduceert een keuken Display systeem wanneer de koks hun hele loopbaan met papieren aantekeningen hebben gewerkt. Help de koks realiseren hoeveel tijd zij kunnen besparen en hoe het zal afspiegelen op de kwaliteit van hun werk.

3. Blijf in contact met jouw passie.

Vind een manier om het leuk te maken en vergeet niet waar je bent begonnen. Innoveren en creëren is een weg die we nemen als we onze interesses ontwikkelen in iets dat groter is dan onszelf. Vermijd stress door alles stap voor stap te doen.

Een nieuw tijdperk van zakendoen met de Cloud

Volgens een recent onderzoek is de adoptie van digitale technologieën als reactie op de pandemie met meerdere jaren versneld – en veel van deze veranderingen zijn er om te blijven. Klantinteractie en bedrijfswerkzaamheden worden steeds vaker gedigitaliseerd. Hierdoor zie je voordelen aan de productiviteit, mobiliteit en de kosten. De ontwikkeling van digitalisering is nog nooit zo snel gegaan, waarbij het aanbod aan de vraag is gaan voldoen en een snelle aanpassing is ontstaan.

De snelheid van de manier van werken is nog nooit zo snel getransformeerd. Als gevolg zien we veel nieuwe ontwikkelingen die ons georganiseerder en mobieler hebben gemaakt, wat de vraag oproept: waarom hebben we dit niet in de eerste plaats gedaan, pre pandemie? Waarschijnlijk, was de concurrentie de drijvende kracht achter de snelle digitalisering in de nieuwe realiteit van de crisis. Bedrijven doen hun best om boven water te blijven of zelfs sterker uit de crisis te komen. Aan de andere kant was er alleen een crisis nodig om besluitvormers te mobiliseren om de barrières weg te nemen die organisaties ervan weerhielden om digitalisering door te voeren. een van de “barrières” bleek de weerstand van de consument te zijn, die prominenter aanwezig is in B2B bedrijven dan in B2C. Dit heeft mogelijk te maken met de angst voor complexiteit die nieuwe technologie zou kunnen brengen in de al relatief complexere omgeving van B2B – wat het tegenovergestelde is van wat technologie moet doen.

Dus hoe overwinnen we deze individuele weerstand tegen nieuwe technologieën en kunnen we ze eindelijk laten werken? In werkelijkheid zal technologie nooit stoppen met ontwikkelen en dat zou u ook niet moeten doen wilt u op de markt blijven concurreren. In een steeds complexere wereld zou leren en opnieuw leren je gewoonte moeten zijn aangezien ontwikkelingen nooit stoppen.

An early Salesforce office circa 2000

Cloud computing werd een echte hit rond de tijd dat Salesforce wereldwijd werd gebruikt vanaf het jaar 2000. Toendertijd was het vanzelfsprekend: het werd gebruikt om je gegevens te beheren en op te slaan over het internet en beschikbaar te stellen in een applicatie in plaats van een standalone computer te installeren op elke locatie van het bedrijf. Tot op heden is het brede concept dat zich rekt over alle afdelingen in de moderne bedrijfswereld aan het ontwikkelen. Oplossingen die zich op de markt bevinden zijn niet langer gelimiteerd aan een handvol providers: je kan nu kiezen uit vele opties die speciaal voor jou specifieke bedrijf.

Een leverancier en een oplossing kiezen is een verantwoordelijke taak, en vereist goede kennis over de organisaties’ procedures of in ieder geval over de afdeling die gebruik gaat maken van de technologie. De drie meest voorkomende soorten cloudoplossingen zijn: Software as a Service (SaaS), Platform as a Service (PaaS) en Infrastructure as a Service (IaaS). Voor elk van deze verschilt hoeveel van de service u zelf beheert.

IaaS, zoals de naam al aangeeft, biedt je de meeste vrijheid om de cloud te beheren. Je krijgt volledige toegang tot cloud-computing- infrastrucuur, inclusief servers, netwerk, besturingssystemen en opslag door middel van virtualisatietechnologie (BMC, 2019).
Kortom: je krijgt alle capaciteiten van een datacenter zonder dat je het fysiek hoeft te onderhouden of beheren. Voorbeelden daarvan zijn Amazon Web Services (AWS), Cisco Metapod, Microsoft Azure, Google Compute Engine (GCE). IaaS is vaak het beste voor bedrijven van elke omvang die hun eigen applicaties en besturingssystemen bouwen. IaaS biedt geweldige beveiliging, schaalbaarheid en prestaties voor een lagere prijs in vergelijking met infrastructuur op locatie. Eatcard gebruikt bijvoorbeeld AWS om haar software te leveren en alle gegevens veilig op te slaan.

PaaS gaat een stap verder door het besturingssysteem, middleware en runtime naar de cloud te brengen. Met PaaS kunnen bedrijven applicaties ontwerpen en maken die gebouwd zijn in de PaaS met speciale softwarecomponenten. Voorbeelden zijn AWS Elastic Beanstalk, Windows Azure, Google App Engine. PaaS is het beste voor ontwikkelaars die het raamwerk willen gebruiken om aangepaste applicaties te bouwen. Het is zeer beschikbaar, schaalbaar en vereist veel minder codering.

SaaS is de meest gebruikelijke optie, omdat het internet gebruikt om de applicatie volledig aan de clientzijde te leveren, meestal zonder dat er downloads nodig zijn. Hierdoor hoeven je IT-Personeel niet langer op elke computerinstallatie applicaties te downloaden. SaaS-aanbieders regelen alles voor je en hebben vaak een supportservice waar alle klanten gebruik van kunnen maken in geval van technische problemen. De voorbeelden van SaaS zijn bij vrijwel elke kenniswerker bekend: Google, Workspace, Dropbox en SAP.
De reden waarom SaaS tegenwoordig zo populair is geworden, is dat het je een uitstekende service biedt en de klus klaart zonder dat je extra personeel hoeft in te huren. Het feit dat het zo gemakkelijk te gebruiken is, is een resultaat van het werk van ontwikkelaars, UI ontwerpers en bedrijfsanalisten.

Conclusie, het internet brengt ons steeds meer voordelen en nieuwe mogelijkheden om efficiënter te werken en scherp op de bedrijfsmissie te kunnen focussen. Door te focussen op snel leren en het richten van je energie op zinvol werk, zul je gedijen in de informatie-economie, ongeacht in welke branche je je bevindt. Cloudtechnologie biedt een nieuwe manier van outsourcing van activiteiten op de manier waarop bedrijven werken, en waarschijnlijk onze gehele economie.

Aankondiging Worldline: Onbeschikbaarheid bij Worldline op 17-11-2021

10 november, 2021

EATCARD Deep Dive: Customer Journey van Booking tot Uitchecken

5 november, 2021

6 Manieren Waarop Restaurants met Voorraadtekorten Moeten Omgaan

22 oktober, 2021